Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2018

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


Αύριο Πέμπτη 13/12/2018 στις 15:00 στην Αίθουσα 1 του ΤΜΜ και ΤΜΠ θα γίνει συζήτηση- τοποθέτηση παρουσία καθηγητών πάνω στα αιτήματα των φοιτητών και το ζήτημα της συγχώνευσης.
Η παρουσία όλων των μελών της Πολυτεχνικής είναι σημαντική.



ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΡΧΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Επιστολή προς Δημάρχους και Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας
 

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών
Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος


Προς
Τον κύριο Ελευθέριο Ιωαννίδη
Δήμαρχο  Κοζάνης,
Τον κύριο Ιωάννη Bοσκόπουλο
Δήμαρχο Φλώρινας,
Τον κύριο Γιώργο Δασταμάνη
Δήμαρχο Γρεβενών,
Τον κύριο Ζαμανίδη Σάββα,
Δήμαρχο Εορδαίας,
Τον κύριο Ανέστη Αγγελή
Δήμαρχο Καστοριάς,
Τον κύριο Θεόδωρος Καρυπίδης
Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας

                                                                                                                Κοζάνη, 12 Δεκεμβρίου 2018

     Είμαστε οι φοιτητές των τριών τμημάτων της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και σας στέλνουμε αυτή την επιστολή αναφορικά με το φλέγον ζήτημα των συγχωνεύσεων, τόσο στη Δυτική Μακεδονία όσο και πανελλαδικά. Θα θέλαμε να εκφράσουμε την αντίθετη στάση μας απέναντι σε κάθε είδους συγχώνευση, έχοντας υπόψη μας τον τρόπο που έχουν γίνει οι συγχωνεύσεις στην υπόλοιπη χώρα.
     Όπως πιθανόν γνωρίζετε, οι Φοιτητικοί Σύλλογοι έχουν προβεί μαζικά σε καταλήψεις των τμημάτων αλλά και του κτηρίου της Πρυτανείας του Πανεπιστημίου στην πόλη της Κοζάνης. Επίσης, έχουμε πραγματοποιήσει δράσεις διαμαρτυρίας οι οποίες φανερώνουν την πάγια στάση μας.
     Το πανεπιστήμιό μας αντιμετωπίζει πληθώρα προβλημάτων. Ενώ υπάρχουν ήδη ελλείψεις σε μόνιμο διδακτικό προσωπικό, ακατάλληλες κτηριακές εγκαταστάσεις, ανεπαρκής εξοπλισμός  και μηδαμινή φοιτητική μέριμνα, οι αλλαγές αυτές έρχονται να επιδεινώσουν την κατάσταση. Όσο και να θέλουμε δεν μπορούμε να πιστέψουμε τις υποσχέσεις και τα σχέδια για ένα μεγάλο και ισχυρό Ίδρυμα με αυξημένο αριθμό τμημάτων όταν τα ήδη υπάρχοντα, υπολειτουργούν.
     Βλέποντας την υπάρχουσα κατάσταση και τις αλλαγές στον Πανεπιστημιακό χάρτη της χώρας, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι οι συγχωνεύσεις υποβαθμίζουν το επίπεδο των σπουδών μας, καθώς και τα επαγγελματικά μας δικαιώματα. Για τους παραπάνω λόγους, τασσόμαστε κατά της συγχώνευσης του Πανεπιστημίου μας και του νέου νόμου.
     Θέλουμε λοιπόν μετά από όλα όσα αναφέρθηκαν να αναλογιστείτε το γεγονός ότι οι επικείμενες συγχωνεύσεις θα δυσαρεστήσουν όχι μόνο τους ήδη υπάρχοντες φοιτητές αλλά και τους μελλοντικούς εισακτέους. Το πανεπιστήμιο δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς εμάς και για το λόγο αυτό θεωρούμε πως η θέση μας πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν στους μελλοντικούς σχεδιασμούς. Είναι γεγονός ότι οι συγχωνεύσεις δεν οδηγούν σε ισχυροποίηση του Πανεπιστημίου. Εάν η τοπική αυτοδιοίκηση θέλει όντως να βοηθήσει τα ιδρύματα πρέπει να δώσει βάση στις πραγματικές ανάγκες των φοιτητών ενισχύοντας τις παροχές σε μέριμνα. Καλούμε Δημοτικό και Περιφερειακό Συμβούλιο να πάρει ξεκάθαρη θέση ενάντια στο επικείμενο νομοσχέδιο και να σταθεί πλάι στους αγωνιζόμενους φοιτητές του Πανεπιστημίου.  

Τα αιτήματά μας είναι:
·         Όχι στις συγχωνεύσεις σχολών,  τις αφομοιώσεις και τις καταργήσεις τμημάτων.

·         Το πτυχίο να αποτελεί μόνη προϋπόθεση για δουλειά με αξιοπρεπείς όρους και τα επαγγελματικά μας δικαιώματα να κατοχυρώνονται από τον προπτυχιακό κύκλο σπουδών.

·         Ένα πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο και όχι πολλαπλή διάσπασή του σε πλήρως εξειδικευμένα προγράμματα.

·         Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης ανά ίδρυμα (ΤΕΙ-ΑΕΙ ξεχωριστά).

·         Κάθε φοιτητής να αποφοιτήσει από τη σχολή την οποία επέλεξε

Σας καλούμε να πάρετε επίσημη θέση για τα προαναφερθέντα ζητήματα.
Με εκτίμηση,
Επιτροπή Συντονισμού Κατάληψης
Πολυτεχνικής Σχολής Π.Δ.Μ.

Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2018

ΣΤΟΥ ΚΟΥΦΟΥ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ...





ΣΤΟΥ ΚΟΥΦΟΥ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ...

                                                                                                                                 

                                                                                                 Κοζάνη 10/12/2018

   Σήμερα το πρωί ορισμένοι εκπρόσωποι του φοιτητικού συλλόγου των Μηχανολόγων Μηχανικών με τη συμπαράσταση και εκπροσώπων των άλλων δύο συλλόγων της Πολυτεχνικής Σχολής (Μηχανικοί Περιβάλλοντος, Μηχανικοί Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών), επιχείρησαν να πραγματοποίησουν διαμαρτυρία έξω από τα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ. Η εξέλιξη του εγχειρήματος αυτού ήταν επιεικώς απογοητευτική. Με τη γνωστοποίηση της δράσης μας, περιμέναμε έναν εποικοδομητικό διάλογο με άτομα που θα αφουγκραστούν τις ανησυχίες μας. Αντ’αυτού βρεθήκαμε αντιμέτωποι με κλειστές πόρτες!
   Ως φοιτητές επιλέξαμε να εκπροσωποιηθούμε από συγκεκριμένα άτομα στέλντοντας έναν μικρό αριθμό του δυναμικού μας ώστε να υπάρξει ένας ουσιώδης διάλογος και να αποφευχθεί η οχλαγωγία. Δεν περιμέναμε όμως σε καμία περίπτωση μια τέτοια απόρριψη και αδιαφορία για ένα τόσο φλέγον ζήτημα για την κοινότητά μας. Δεν περιμέναμε, επίσης, να βρούμε αντί για εκπροσώπους του ΣΥΡΙΖΑ την αστυνομία και τους δημοσιογράφους στο κατώπι μας. Είμαστε σύλλογοι οι οποίοι δρουν ειρηνικά και επιδιώκουν πάντα το διάλογο. Θεωρούμε τεράστια προσβολή τις κινήσεις αυτές. Δεν αρμόζει στην πόλη στην οποία σπουδάζουμε να μας αντιμετωπίζει με καχυποψία και αδιαφορία. Για άλλη μια φορά φαίνεται ότι δε μετράει η γνώμη των φοιτητών-πολιτών του ελληνικού κράτους και ότι ακόμα ένας αρμόδιος φορέας προσπαθεί να παραγκωνίσει την προσπάθειά μας.
   Πού είναι η πολιτεία; Πού είναι οι αρμόδιοι φορείς; Αρμόζει σε κάποιο βουλευτή αυτή η συμπεριφορά; Πότε θα ακουστούμε; Πότε θα ληφθούν υπόψιν οι ανησυχίες μας;
   Γίνεται ξεκάθαρο ότι παρόλο που το Πανεπιστήμιο αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για την τοπική κοινωνία οι εκπρόσωποί της αδιαφορούν με περίσσεια ευκολία.


Φ.Σ. Μηχανολόγων Μηχανικών

Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2018

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ


ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
 Κοζάνη 8/12/2018
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
     Είμαστε οι φοιτητές των τριών τμημάτων της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και σας στέλνουμε αυτή την επιστολή αναφορικά με το φλέγον ζήτημα των συγχωνεύσεων, τόσο στη Δυτική Μακεδονία όσο και πανελλαδικά. Θα θέλαμε να εκφράσουμε την αντίθετη στάση μας απέναντι σε κάθε είδους συγχώνευση, έχοντας υπόψη μας τον τρόπο που έχουν γίνει οι συγχωνεύσεις στην υπόλοιπη χώρα.
     Όπως πιθανόν γνωρίζετε, οι Φοιτητικοί Σύλλογοι έχουν προβεί μαζικά σε καταλήψεις των τμημάτων αλλά και του κτηρίου της Πρυτανείας του Πανεπιστημίου στην πόλη της Κοζάνης. Επίσης, έχουμε πραγματοποιήσει δράσεις διαμαρτυρίας οι οποίες φανερώνουν την πάγια στάση μας.
     Θα θέλαμε να εκφράσουμε τη δυσαρέσκειά μας για το γεγονός ότι τόσους μήνες γίνονται συζητήσεις και διαβουλεύσεις πίσω από κλειστές πόρτες. Παρόλο που πραγματοποιούνται επίσημες συζητήσεις για το μέλλον μας, βασικός άξονας των αποφάσεων αυτών δεν είναι οι πραγματικές ανάγκες των φοιτητών.
     Το πανεπιστήμιό μας αντιμετωπίζει πληθώρα προβλημάτων. Ενώ υπάρχουν ήδη ελλείψεις σε μόνιμο διδακτικό προσωπικό, ακατάλληλες κτηριακές εγκαταστάσεις, ανεπαρκής εξοπλισμός  και μηδαμινή φοιτητική μέριμνα, οι αλλαγές αυτές έρχονται να επιδεινώσουν την κατάσταση. Όσο και να θέλουμε δεν μπορούμε να πιστέψουμε τις υποσχέσεις και τα σχέδια για ένα μεγάλο και ισχυρό Ίδρυμα με αυξημένο αριθμό τμημάτων όταν τα ήδη υπάρχοντα, υπολειτουργούν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος το οποίο στα 4 χρόνια λειτουργίας του έχει μόνο 3 μέλη ΔΕΠ.
     Βλέποντας την υπάρχουσα κατάσταση και τις αλλαγές στον Πανεπιστημιακό χάρτη της χώρας, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι οι συγχωνεύσεις υποβαθμίζουν το επίπεδο των σπουδών μας, καθώς και τα επαγγελματικά μας δικαιώματα. Για τους παραπάνω λόγους, τασσόμαστε κατά της συγχώνευσης του Πανεπιστημίου μας και του νέου νόμου.

Τα αιτήματά μας είναι:
·         Όχι στις συγχωνεύσεις σχολών,  τις αφομοιώσεις και τις καταργήσεις τμημάτων.

·         Το πτυχίο να αποτελεί μόνη προϋπόθεση για δουλειά με αξιοπρεπείς όρους και τα επαγγελματικά μας δικαιώματα να κατοχυρώνονται από τον προπτυχιακό κύκλο σπουδών.

·         Ένα πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο και όχι πολλαπλή διάσπασή του σε πλήρως εξειδικευμένα προγράμματα.

·         Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης ανά ίδρυμα (ΤΕΙ-ΑΕΙ ξεχωριστά).

·         Κάθε φοιτητής να αποφοιτήσει από τη σχολή την οποία επέλεξε

Σας καλούμε να πάρετε επίσημη θέση για τα προαναφερθέντα ζητήματα.
Με εκτίμηση,
Επιτροπή Συντονισμού Κατάληψης
Πολυτεχνικής Σχολής Π.Δ.Μ.



Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2018

ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

ΑΝΑΚΟΊΝΩΣΗ: 


Αύριο, Πέμπτη 6/12 θα πραγματοποιηθεί έκτακτη γενική συνέλευση μηχανολόγων, καλεσμένοι από την συντονιστική επιτροπή, στις 15:00 στην αίθουσα 1 του τμήματος Μηχανολόγων και Περιβάλλοντος, για να παρθούν αποφάσεις για την συνέχεια των αγώνων. 


Μηχανολόγοι Μηχανικοί